Главная » 2009 » Февраль » 26 » Художня ковка квітів та листя
19:32
Художня ковка квітів та листя
Кування квітів та листя - процес, без якого не обходилося виготовлення практично ні одного виробу в стародавні часи. Майстри з художньої куванні минулого з любов'ю і умінням виковували елементи прикраси у вигляді вишуканих троянд або трепетно розгорнутих листя дивовижних рослин. Така робота вимагає здібностей, акуратності і відповідного вихідного матеріалу. Такими елементами часто прикрашається ковані меблі.

Художня ковкаВначале з ковкого матеріалу роблять заготовку циліндричної форми, яка в руках майстра через деякий час перетвориться на розкішну троянду. Діаметр заготовки повинен бути трохи меншим від розміру майбутнього квітки. Один кінець заготовки простягається на квадрат.

З іншого кінця належить сформувати три шари; це слід врахувати перед тим, як відрубувати зайвий обсяг. Розділений на три частини, що залишився, ділянка надсекают гострою сокирою у напрямку до осі. При цьому в центрі матеріал залишається недоторканим, і товщина його повинна бути рівною товщині стрижня, раніше відтягнутого на квадрат. У результаті виходять три перекривають один одного шару матеріалу.

Наступний етап - робота з формувальної плитою, в яку поміщають заготовку. Спеціальним ручником кожен з трьох шарів осаджують до товщини близько двох міліметрів і діаметра, рівного розмірами троянди.

З першого шару починають формувати розетку, що складається з п'яти листя. Розетку підсікають до середини, і виходить, що листя злегка перекривають один одного. Кожна пелюстка розсікають, вигинають вгору, а потім розклепують на ковадлі і формують з них «бочку». Другий і третій шари формуються аналогічним чином, з тією різницею, що кожний з наступних шарів повинен бути більше, ніж попередній. Розетки в кожному шарі висікають так, щоб третій шар перекривав друга, а другий, у свою чергу, перекривав першим. Перед тим, як підігнути листя третього шару до двох попередніх, їх розганяють, щоб форма пелюсток була якомога більш природною.

Після остаточного формування квітки приступають до виготовлення стебла: квадратний стрижень нагрівають, простягають, збиваючи ребра і поступово додаючи йому форму стебла. Майже готову троянду нагрівають і кліщами остаточно додають їй природну форму.

При виготовленні троянди з листа використовують практично ту саму методику. Тільки три пятілістние розетки роблять окремо, а потім по центру на шіпе з'єднують ковальської зварюванням. Решта етапи роботи дублюють описані вище. При такому варіанті виготовлення троянда виходить не настільки вишуканою, як при роботі із заготівлею.

Відомий і спосіб ковки троянди по частинах. На стеблах діаметром 15. 20 і 25 мм отковивают по три кульки. Потім отримані заготовки проковують на лист, роблячи його товщі у стебла і тонше до країв. Пелюстки складають стопкою і проковують круглим борідкою, попередньо нагрівання. Після обробки всіх трьох груп пелюсток працюють з ковальської зварюванням.

До дроту діаметром шість-вісім міліметрів приварюються чашевидних пелюстки, починаючи від найменшої і закінчуючи самими великими. Великі пелюстки при цьому повинні перекривати менші. Стебло виготовляють описаним раніше способом. Потім троянду оформляють остаточно, нагріваючи та діючи невеликими кліщами.

Аналогічним чином можна виготовити і інші квіти, але при цьому важливо враховувати форму реального квітки, правильно продумати етапи виготовлення кожної з його частин і грамотно віднестися до вибору матеріалу для ковки.

Не менш вишукано, ніж квіти, виглядають як елемент прикраси ковані листя. Їх форми можуть бути різними, а в основі виготовлення лежить принцип розгорнення на площині.

На першому етапі ковки листя робиться розгортка з малюнка. Довжина листа переноситься з кривою на пряму лінію, тобто на вісь листа.

Для розгортки береться тонка зварювальний дріт, зігнута по контуру. На цей дріт спеціальної малювальній голкою переносять основні точки малюнка. Потім дріт вирівнюється, а довжина і проставлені мітки переносяться на вісь листа. Аналогічним способом на лист переноситься ширина майбутнього листа в різних місцях. Перешийки на ескізі роблять трохи ширше. На наступному етапі точка за точкою на лист переносяться всі координати ширини. Виходить промальовані контур половини листа, її ескіз. Отриманий ескіз, зігнутий навпіл, дає можливість промальовувати контур другого боку. Після цього вирізують контур і отримують шаблон. Малювальної голкою форма шаблону переноситься на лист заготовки. Потім лист висікають по контуру, переносять на нього всі необхідні поглиблення та борозенки, що є на малюнку. Решта етапи - рифлення та карбування.

Головний секрет успіху при куванні листа - правильна однобічна або двостороння развертка. Способом, аналогічним способом розгортки листа, роблять і розгорнення чашечки. Але при цьому вимірювання починають знімати не від краю, а від середини.

Багато прикрашені ковані решітки в стилі рококо і барокко вимагають особливого підходу при проведенні реставраційних робіт. Тут можна зустріти справжні витвори мистецтва - приміром, складно прочеканенну листя аканта. До відновлення таких елементів слід залучати лише досвідчених майстрів, в руках яких старовинні вироби не втратять своєї елегантності.


Просмотров: 2860 | Как выбрать мягкую мебель для загородного коттеджа?
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: