Главная » 2009 » Март » 27 » Сучасні стилі
14:51
Сучасні стилі
Протягом усього XX століття у виробництві меблів побутового призначення стійко спостерігаються три стилістичних течії. З деякою часткою умовності їх можна назвати художньо-конструкторським, стилізаторським і авангардистським.

Перші дві сьогодні широко представлені в асортименті виробів як вітчизняного, так і зарубіжного виробництва в багатьох великих меблевих магазинах. Зразки третій, авангардистського, напрямки з'являються в продажу у нас, на жаль, рідко; познайомитися з ними, здебільшого італійського та французького походження, можна головним чином на міжнародних виставках і ярмарках.

Художньо-конструкторське напрямок зародилося в проектуванні меблів на рубежі XIX і XX століть у рамках широкого стильової течії «модерн» (від латинського слова modernus - «новий, сучасний»). Новий стиль войовничо відкинув панували в той час багатовікові традиції декоративні меблевого мистецтва, вироблені в рамках історичних стилів бароко, рококо, класицизму. Основними етапами розвитку меблевої стилістики в даному напрямку з'явилися роботи майстрів Баухауза (вищої школи будівництва і художнього конструювання, Німеччина, 20-і роки) та індустріальний дизайн 50-60-х років, що зайняв лідируюче положення у виробництві меблів і всіх інших промислових виробів. Цей успіх сучасного дизайну в значній мірі пояснюється тим, що він зміг вирішити велику соціальне завдання повоєнного періоду - забезпечити промисловість проектними рішеннями, які відповідали вимогу швидкого нарощування обсягів масового виробництва порівняно недорогих виробів.

Головний принцип художнього конструювання - нічого зайвого у формах виробів понад необхідне з функціональної, технологічної та конструкційної точок зору. Як наслідок, художня виразність або, якщо хочете, краса предмету меблів досягається виключно за допомогою логічності побудови їх форми, гармонійних пропорцій цілого і частин, ритмічного членування (наприклад, фронту шаф на секції та відділення між полицями), ефектного поєднання різних матеріалів (наприклад, деревних або емальованих поверхонь зі склом, металом кріпильних елементів, тканиною тощо). Художник відмовляється від застосування будь-яких засобів декоративної обробки предмета - різьблення, інкрустації та ін Виняток становлять тільки природна текстура деревини, в тому числі її імітація із синтетичних матеріалів - тканини, як правило, гладкі або з геометричним малюнком, і рельєфно-рісунчатое скло .

Типовими представниками даного стильового напрямку є численні, що продаються сьогодні в магазинах шафи та шафові «стінки», набори кухонних меблів, стільці, дивани, крісла, ліжка й т.д. вітчизняного та закордонного виробництва (в основному з Німеччини).

Стилізаторська, або ретроспективне, напрям широко представлено на будь-якому європейському меблевому ринку виробами, у формах яких чітко проглядаються характерні елементи стилістики якого-небудь історичного стилю, переважно таких, як бароко, класицизм, ампір і рідше модерн XIX - початку XX століть (але не тієї гілки модерну, на якій виросло художньо-конструкторське напрямок). Основні елементи стилістики, заімствуемие з минулого: для шаф - плоскі і рельєфні візерунки рослинного характеру або профільовані помилкові рамки на дверях, що завершують прямі або зігнуті профільовані карнизи; для м'яких меблів і ліжок - гнуті або точені ніжки, в тому числі з різним декором, фігурні різьблені спинки, локотникі та інші конструкційні деталі, оббивка гобеленом і ін; для столів - опори, аналогічні ніжок м'яких меблів, фігурні стільниці і верхні кришки, як правило, декоровані рослинним візерунком в техніці інтарсії або інкрустації, а також декоровані висувні ящики. Застосування всіх цих засобів художньої виразності, що вимагають дорогих матеріалів і складних технологій, різко збільшують вартість виробів. БЧльшая частина імпортних меблів, що представляє собою стилізацію «другого бароко» і класицизму, завозиться на наш ринок з Італії, Румунії та Франції.

Важливо відзначити, що сьогодні помітну частину ринкового асортименту становить меблі «змішаного», еклектичного стильового типу, що створюється в основі за принципами художньо-конструкторського напрямку, але «прінаряжаемая» яких-небудь декором. Така економічна стилізація особливо характерна для шафових «стінок», столів, ліжок вітчизняного виробництва виявляється також у використанні для оббивки м'яких меблів і стільців тканинами з рослинно-узорочним рапортом. Художнє гідність таких меблів найчастіше досить сумнівно і навіть курйозно, подібно до того, що виходить, якщо пані в строгому діловому костюмі надіти на голову капелюшок з трояндами та бантами.

Особливу, етнографічну, гілку економічного ретроспективного спрямування становлять вироби, для прикраси яких використані декоративні мотиви прикладного мистецтва будь-якого народу, наприклад, татарського, удмуртського, якутського та ін З усіх європейських країн це явище найбільш характерно для Росії. Авангардне напрямок в проектуванні меблів - це радикальне новаторство у формах і конструкціях виробів, зокрема з використанням нових, раніше не застосовувалися матеріалів і технологій, це пошук принципово нового їх образу, а головне - нових, незвичних, але достатньо розумних взаємодій між річчю і людиною . Таким чином, кожен, кому належить придбання меблів, виявляється сьогодні перед непростою проблемою вибору стилю меблювання свого житла в цілому або його окремого приміщення. Непроста вона тому, що вирішувати її доводиться виключно самостійно, «своїм розумом», тому що тут ніхто не може дати цілком вагомих рекомендацій. Стиль - справа смаку і особистих матеріальних міркувань.


Просмотров: 1904 | Воздушные завесы Defender новое поколение устройств
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: