Главная » 2010 » Январь » 28 » Бароко в російських меблях XVIII століття
18:50
Бароко в російських меблях XVIII століття
Друга третина XVIII століття - час, коли в російських меблях химерно поєднуються бароко попередніх років з прийшли із Західної Європи рококо. У цей час В. В. Растреллі, С. І. Чевакінскій та ін відомі архітектори створюють розкішні будинки і палаци з багатими інтер'єрами для царської сім'ї і знаті в Петербурзі і його околицях.

Внутрішнє оздоблення будівель прекрасно: парадні зали, розташовані анфіладою по одній осі і рясно прикрашені позолоченим різьбленням, величезні вікна і дзеркала в простінках, обрамлені пишним декором і що створювали завдяки відображення ілюзію додаткового простору, велику кількість освітлювальних приладів, блиск свічок, які дробляться і відбивався в дзеркалах разом з великою кількістю позолоченою різьблення.

Меблі замислювалася архітекторами як частина загального декоративного оздоблення; вона складалася в основному з різьблених консолей і крісел, які розставлялася уздовж стін. Парадні зали служили "обличчям" палацу, вони обставлялися з особливою пишністю; при цьому обстановці житлових кімнат приділялася значно менше уваги.

У середині XVIII століття все ще відчувався недолік меблів для житлових приміщень. У своїх "Записках" Катерина II описувала ці роки: "Двір у той час був такий бідний меблями, що ті ж самі дзеркала, ліжка, стільці, столи і комоди, які служили нам в Зимовому палаці, перевозилися услід за нами в Літній палац, звідти в Петергоф і навіть їздили з нами до Москви. При таких перевезеннях багато ламалося і билося, і ми отримували все в такому зламаному вигляді, що користуватися цими меблями було досить важко "(ці записи відносяться до 1751).

Предметів обстановки цього часу збереглося небагато. Меблі, зроблені для Великого палацу в Петергофі і Катерининського палацу в Царському Селі, в основному загинула під час Другої світової війни, а меблі Зимового палацу - під час пожеж.

Основний напрям розвитку художніх меблевих форм визначався впливом барочних архітекторів - В. Растреллі та інші, які самі проектували меблі для створюваних ними інтер'єрів; при цьому вони привносили нове розуміння пропорцій меблів, завдань її декорування, а також значення оббивних тканин, які поєднувалися з оббивкою стін.

Новий характер меблів найбільш явно отримує вираження в різьбі: плоскою і рельєфною, місцями прорізний, часто позолоченою. Широко і вільно використовується різьблення у вигляді раковин і різних завитків досить високого рельєфу, стилізовані квіти, майже об'ємні по своїх формах, птахи, фрукти. Різьбою покривалися ніжки, царги, рами дзеркал, спинки крісел диванів і стільців. Часто пропадає межа, що відокремлює орнамент від предмету, весь предмет перетворюється на сукупність об'ємних прикрас, що спираються один на одного. Крім барокового орнаменту в різьбі присутні елементи рококо - раковини, завитки, мотиви хвилі. Але в декорі меблів бароко все ще зберігається симетрія побудови на відміну від абсолютно асиметричного декору меблів рококо. Симетрія декору і побудови форми додає предмету врівноваженість і створює відчуття міцності.


Просмотров: 2161 | Раціональний дизайн стелажа
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: