Главная » 2009 » Июнь » 18 » З життя «чотириногих»: крісла, стільці та табурети.
17:26
З життя «чотириногих»: крісла, стільці та табурети.
Цей предмет меблів за давністю походження може посперечатися хіба що з скринею. Чи не найпершим стілець з'явився в житло людини. Під час розкопок поховань часів давньоєгипетського царства знаходили уламки предметів меблів, що нагадує сучасний стілець. Греки, а за ними й римляни, створили дерев'яні стільці конструктивно дуже схожі на сучасні: у них були довгі ніжки, що переходять в спинку. А в кварталах римських ремісників меблі, у тому числі і стільці, була плетеними, саме звідти відбувається популярна тепер плетені меблі. З розвитком в Європі столярного ремесла, стільці отримали спинки складної форми з обробкою дерев'яними деталями, але в цілому стілець, хоч і став красивішим, був ще жорстким і досить незручним. Ренесанс в Італії дав поштовх розвитку не тільки живопису і скульптури, але і ремесел: меблевому, ткацького і шкіряного. Стільці обтягували тканиною і витисненої шкірою, обробляли складним різьбленням по дереву і інкрустаціями, розмальовували фарбами. З'являються нові модифікації стільців, наприклад, складаний стілець із мимобіжними ніжками. Сидіння робилося з тканини з м'якими прокладками, а різьблені ніжки покривалися лаком. Але справжнє свято для стільця настав у період бароко у Франції. Тепер цей предмет обробляли різьбленням, оксамитом, обтягували шовком, прикрашали бахромою, фестонами і китицями. А з появою будуарів, стілець, прикрашений пишною "одягом" та бантами з тканини, став, і понині залишається, неодмінним його атрибутом. Франція ж стала батьківщиною і перший наборів м'яких меблів - так званих гарнітурів. Їх дерев'яні поверхні покривали білим лаком: на світлому тлі оббивка соковитого кольору, для якої використовувався гобелен або розшитий шовк, особливо вигравала. У цей же період відбулося зі стільцем ще одна важлива подія - він "відійшов" від стіни, розташувавшись біля столиків, бюро і консолей. І, якщо раніше місце стільця було суворо визначено: за обіднім столом або біля стіни, то тепер стілець і його похідні: крісла, пуфи і отоманки зайняли центральне місце в інтер'єрі.

Повернення моди на класичні форми, припинив буйство декору, властиві бароко і рококо. Зникла або майже зникла позолота, різьблених мотивів стало менше, малюнок став суворішим і симетричним. Але гарнітури як і раніше, продовжували робити і в наш час їдальню прикрашають меблеві групи, що складаються з столів та стільців у стилі завжди сучасною і елегантної класики. Чіткі пропорції, стриманий декор, дорога деревина і пастельних тонів оббивка - все це ознаки благородства і високої якості. А на початку минулого століття став популярний модерн з його аристократизмом і одночасно любов'ю до декору. Прямі лінії поступаються вигинів, актуальними стають деталі, навіяні формою раковини: спіралі, завитки. Стільці набувають овальні спинки, витончено зігнуті тонкі ніжки і підлокітники. Але як і раніше меблі робиться з натуральної деревини благородних порід і оббиває атласом в смужку, матовим шовком або вовною з непомітним рослинним малюнком. У наші дні знову зріс інтерес до модерну початку XX століття. Його силуети перевірені часом і легко вписуються в будь-яку сьогоднішню квартиру. Такі меблі виглядає стильно, дорого і передається у спадщину. Конструктивізм першій третині минулого століття доповнив різноманітність стільців дерев'яних брусків і фанери стало свого роду революцією в "стулопроізводстве". З'явилися віденські стільці з хитромудрим вигином спинок, легкі фанерні стільці на сталевих хромованих ніжках і, нарешті, стільці з кольорового пластику. Різноманітні моделі та забарвлення меблів з вуличних кафе переселилися до дому. Молоді дизайнери того часу, прихильники індустріальної естетики, створювали стільці у вигляді веселої стилізації під тракторні і велосипедні сидіння, стільці з гнутих і перфорованих листів металу, всілякі варіанти сидінь з плетених смужок шкіри, тканини та пластику. Деякі з цих експериментів увійшли як неперевершених зразків у "скарбницю історичних стільців", як, наприклад, аристократичне творіння Чарльза Макінтоша - стілець з високою прямою спинкою, прикрашеної тонкої "плетінкою" з металу.

Мінімалізм відзначився простими формами та майже повною відсутністю декору у вигляді стільця, а захоплення східною філософією принесло в наші будинки чорну лаковані меблі. Такі столові групи виглядають закінчено і графічні на тлі білих стін, але не терплять на поверхні столу ніяких "чужорідних" предметів.

Здавалося б, ну що нового можна придумати, змінюючи зовнішність стільця? Але сучасні дизайнери, спираючись на класичні зразки та досвід попередніх поколінь, створюють моделі, у вигляді яких щось невловимо знайоме поєднується з новизною та оригінальністю виконання. Навіть плетений з шкіряних смужок стілець, ніби давно вже став класикою, набуває нових рис у сучасних моделях. А круглий стілець з обертовим сидінням на товстій ніжці, теж відомий вже давно, тепер стає елегантніше, завдяки крокодилової шкірі і тонкому бронзовому обручу. Винахід століття XX - стілець для бару. Він відрізняється високими ніжками, на яких є спеціальна поперечна планка для ніг. Спочатку барні стільці були круглими без спинок, але з часом стали так само різноманітні, як і стільці для віталень, їдалень і кухонь. Тепер барний дерев'яний стілець. з плетених з тростини сидінням і підлокітниками відрізняється від звичайного тільки висотою своїх ніжок і традиційної поперечиною на них. Стільці зараз настільки різноманітні, що залежно від стилю вашої кімнати можна підібрати їх так, щоб вони стали непомітним функціональним доповненням до інтер'єру, точно вписавшись в загальну стилістику меблів, чи були б самостійним декоративним елементом інтер'єру, наприклад, яскравим та оригінальним плямою на тлі іншої меблів. Вибір за вами.


Просмотров: 2677 | Як доглядати за своєю меблями
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: